تورم لب پایین بی‌درد؛ چه علتی دارد؟

سلام
لب پایین من حدود ۲ماه هستش که تورم داره

وامپول هم زدم ولی بدون هیچ درد وزخمی

هنوزهم مونده اول خشک بود بود وپوسته میداد بعد تورم کرد وهنوز هم داره

علت چی میتونه باشه
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت تورم پایدار لب پایین یک فرآیند التهابی مزمن مثل چِلیتیس گرانولوماتوز یا در کسانی که اخیراً تزریق داشته‌اند، واکنش موضعی به فیلر یا تزریق است.
در بیشتر موارد خطری فوری ندارد ولی نیاز به بررسی دارد و نباید نگران شد.
راهکار‌های عملی:
- از هر گونه کرم، بالم یا آرایش لب جدید خودداری کنید و از محصولات ساده، بدون عطر و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
- کمپرس سرد کوتاه (۱۰ دقیقه) چند بار در روز برای کاهش ورم استفاده کنید.
- از ماساژ یا فشار دادن محل خودداری کنید، به‌خصوص اگر تزریق داشته‌اید.
- تصاویر و اضح از لب بگیرید و تغییرات را ثبت کنید تا در زمان ویزیت نشان دهید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس، خفگی یا ورم سریع صورت/زبان (احتمال آنافیلاکسی)
- درد شدید، قرمزی گرم یا تب (نشانه عفونت)
- خون‌ریزی قابل توجه یا ایجاد زخم باز/ترشح بدبو
تخصص پیشنهادی: پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.