سلام وقت بخیر. من دو هفته هست که آمپول اسپارتینا دوبار تزریق کردم و روزانه داروهای لاغری هم مصرف میکنم و توی این چند روز ۵ کیلو کم کردم. بخاطر فشار ب معدم دو روز از داروهای معده هم استفاده کردم. این تایم دقیقا با تایم پریودی من تداخل داشت و ۹ روز هست ک پریودم عقب افتاده و توی این یک هفته تمام دردهای قبل از پریودی رو هم داشتم طوری ک فکر میکردم پریود شدم. طبیعیه یا باید آزمایش بارداری بدم؟
15 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
1
درود. ممکنه به علت تغییرات هورمونی بوده است. نگران نباشید عزیزم.
سلام خدمت شما دوست عزیز دوز استفاده شما از اسپارتینا مهم است ولی باید بدونید که مصرف اسپارتینا باعث کاهش وزن و کم شدن اثر قرصهای ضد بارداری میشه در نتیجه اگر برای پیشگیری از قرضهای ضد بارداری استفاده میکردید و عقب افتادن پریود دارین ازمایش یا بیبی چک توصیه میکنم در صورت مثبت بودن اسپارتینا باید قطع بشه
احتمالاً علت عقب افتادن قاعدگی شما دو مورد است: تغییرات هورمونی ناشی از کاهش وزن سریع و داروهای لاغری/اسپارتینا، یا احتمال بارداری. در بیشتر موارد این عوامل میتوانند سیکل را نامنظم کنند، اما لازم استبررسی شود و نگران نباشید. راهکارهای عملی: - همین حالا یک تست بارداری ادراری انجام دهید. مثبت یا منفی، نتیجه را یادداشت کنید. - مصرف هر داروی لاغری یا مکمل را تا مشورت با پزشک متوقف یا با تجویز کننده هماهنگ کنید. - استراحت، تغذیه کافی و هیدراتاسیون را افزایش دهید و علائم و تاریخها را ثبت کنید. -در صورت نیاز، درخواست آزمایش خون هورمونی (بتا hCG، TSH، پروژسترون) از پزشک داشته باشید. علائم هشدار: - خونریزی خیلی زیاد با سرگیجه یا ضعف شدید. - درد شکم یا لگن بسیار شدید یا تب. - تهوع یا تنگی نفس شدید یا غش. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.