لکه‌بینی با شروع قرص دزولست — طبیعی یا خطرناک؟

قرص دزولست برای اولین بار استفاده میکنم و با شروع بسته لکه بینی دارم آیا طبیعیه یا باید دکتر برم ؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
لکهبینی در ماه‌های اول شروع قرص دزولست نسبتا شایع است و معمولا بهدلیل سازگار شدن بدن با هورمون‌ها رخ می‌دهد و اغلب بعد از یکی دو بسته کمتر می‌شود.
اگر لکهبینی شدید شد، بیش از چند هفته ادامه داشت، همراه با درد شدید زیر شکم یا خونریزی زیاد بود، بهتر است برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.
قرص را طبق برنامه ادامه دهید و خودسرانه قطع نکنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
لکه بینی در ماه‌های اول قرص به چشم می‌خورد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی بعد از شروع قرص دزولست یک عارضه شایع و موقتی هورمونی است و در بیشتر موارد جای نگرانی ندارد؛ معمولاً بدن به هورمون جدید عادت می‌کند و خون‌ریزی کم برطرف می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- قرص را هر روز در ساعت مشخص و بدون قطع ناگهانی ادامه دهید.
- روز، رنگ و مقدار لکه‌بینی و هر درد همراه را یادداشت کنید.
- از پد استفاده کنید و برای درد یا ناراحتی از استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف کنید.
- در صورت لکه‌بینی بسیار شدید یا ادامه‌دار بیش از دو دوره به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا ناتوانی در کنترل خونریزی).
- درد شدید شکمی، سرگیجه یا از حال رفتن.
- تنگی نفس، درد قفسه سینه یا تورم و درد ناگهانی ساق یا ران پا.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.