سلام واقعا تنبلی تخمدان خستم کرده از این وزنی که پایین نمیاد از این میل به شیرینی از این ریزش مو و نازکی مو کلافم. خلق و خوم پایدار نیعادت ماهانه هام به موقع نیست.از مصرف اسپیرونولاکتون و متفورمین هم خسته شدمتا کی باید مصرف کنم این قرصارو چیکار کنم واقعا؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
حتما باید وزن رو کنترل کنین و ورزش کنین لایف استایل سالم داشته باشین و داروهاتونو تحت نظر پزشک ادامه بدین عزیزم پشتکار داشته باشین به نتیجه میرسین
احتمالاً علت علائمتان سندرم تخمدان پلیکیستیک (تنبلی تخمدان) است و قابلدرک است که خسته شدهاید. در بیشتر موارد ترکیب تغییر سبک زندگی و تنظیم دارویی علائم را بهتر میکند؛ تشخیص قطعی نیاز به معاینه و آزمایش دارد. راهکارهای عملی: -کاهش وزن هدفمند: حتی ۵–۱۰٪ کاهش وزن میتواند قاعدگی و مقاومت به انسولین را بهبود دهد. -رژیم غذایی: کاهش قند و کربوهیدرات ساده، افزایش پروتئین و فیبر و کنترل و عدهها. - فعالیت بدنی منظم: حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی روزانه و ۲–۳ جلسه تمرین مقاومتی در هفته. - بهبود خواب و مدیریت استرس: خواب منظم، کاهش کافئین و تکنیکهای تنفسی یا مدیتیشن. - پیگیری پزشکی: بررسی قند، هورمونها و بازنگری نیاز و مدت مصرف متفورمین یا اسپیرونولاکتون. علائم هشدار: - درد شدید شکم یا لگن جدید و ناگهانی - خونریزی قاعدگی بسیار سنگین یا طولانی - ضعف شدید، غش یا تنگینفس تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.