سلام وقت بخیر، من چهار روز از موعدم میگذره، دو روزه، دل و کمرم شدید درد میکنه انگار که میخوام پریود بشم، لکه بینی قهوه ای هم دارم اما شروع نمیشه، خیلی نفخ و حالت تهوع هم دارم، متاهل هستم اما پیشگیری دارم و مطمئنم که باردار نیستم، علت چی میتونه باشه؟ پیشاپیش ممنونم از پاسخ گوییتون
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
دوست. عزیزم. یک. هفته. تاخیر یا. جلو افتادن پریودی. طبیعی هست لطفا 2-3 روز صبر کنید
احتمالاً علت شایعتر تأخیر تخمکگذاری یا تغییرات هورمونی مرتبط با روش پیشگیری یا استرس است. در بیشتر موارد این حالت بیخطر بوده و خودبهخود تنظیم میشود؛ اما پیگیری لازم است تا علت دقیق مشخص شود. راهکارهای عملی: -تست بارداری خانگی انجام دهید و در صورت منفی، بعد ۳–۵ روز تکرار کنید. -کمپرس گرم روی شکم و کمر، استراحت کافی و نوشیدن مایعات گرم برای کاهش درد. - مسکنهای معمولی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن طبق راهنمای دوز مصرفی، مگر اینکه منع مصرف داشته باشید. - مقدار، رنگ خونریزی و شدت درد را ثبت کنید و در صورت ادامه نداشتن قاعدگی بعد چند روز، پیگیری کنید. علائم هشدار: - درد شدید ناگهانی همراه تب بالاتر از ۳۸ درجه. - خونریزی بسیار زیاد (تعویض تامپون/پد هر ساعت یا لختههای بزرگ). - سرگیجه شدید، غش یا استفراغ مکرر. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.