صدای ضربانی در گوش و افت شنوایی پس از ساکشن

از چند ماه پیش در گوش چپ صدای باد مثل صدای باد از شیشه ماشین و ممتد نیست( هماهنگ با ضربان قلب) و توی حالتهای مختلف سر، میزان صدا متفاوته
۴ روز پیش با مراجعه به دکتر یک قطره داد برای هر دو گوش، بعد مصرف گوش راست کامل کیپ شد بدون شنوایی و امروز برای هر دو گوش ساکشن انجام که شنوایی گوش راست برگشته اما کمتر شده نسبت به اولش؟ بعد ساکشن، شنواییسنجی ۴۰ درصد افت شنوایی گفتن داری و هیچ درمانی هم ندادن
9 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت صدای تپشی هماهنگ با ضربان قلب و کاهش شنوایی بعد ساکشن، در بیشتر موارد ناشی از اختلال عملکرد شیپور استاش (گرفتگی یا فشار مایع در گوش میانی) یا آسیب/اختلال مکانیکی در گوش میانی پس از ساکشن است.
نگران نشوید اما لازم است پیگیری شود.
راهکارهای عملی:
1 گوش را خشک نگه دارید و از دست‌کاری یا فرو بردن اجسام جلوگیری کنید.
2 از پرواز، غواصی یا تغییرات فشار شدید خودداری کنید تا وضعیت تثبیت شود.
3 از مصرف قطره یا داروی جدید بدون تجویز جلوگیری کنید و فقط داروهایی که پزشک تجویز کرده را ادامه دهید.
4 در اسرع وقت نتایج شنوایی‌سنجی همراه داشته باشید و برای ویزیت ENT وقت بگیرید.
علائم هشدار:
1 افت شنوایی ناگهانی یا شدید که بدتر می‌شود.
2 ترشح خونی یا چرکی از گوش یا تب همراه درد شدید.
3 سرگیجه بسیار شدید، اختلال در راه‌رفتن یا ضعف یک‌طرفه صورت.
تخصص پیشنهادی: متخصص گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص