لکه سیاه بعد از پریود و لیزر؛ علت احتمالی

مجردم تیروئید دارم سال ۹۷ جراحی کردم من ۲۱ پریود شدم ۲۶ رفتم لیزر لنفاوی بعدش پریود نشدم والان ۵ هست پریود سیاه شدم دکتر برای لیزر قرص ناپروکسن و سفالکسین داده یه هفته خوردم امروز قرص رو کنار گذاشتم پریود سیاه شدم دلیلش چیه
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این لکه‌ی سیاه خون قدیمی قاعدگی است که بعد از تأخیر خارج شده یا در بیشتر موارد تغییر هورمونی مرتبط با تیروئید یا داروها باعث قاعدگی نامنظم می‌شود؛ معمولاً نگران‌کننده نیست اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکارهای عملی:
1 تست بارداری خانگی انجام شود تا احتمال بارداری رد شود.
2 رنگ، مقدار و مدت خونریزی را یادداشت کنید (روز و شدت).
3 از پد بهداشتی استفاده و استراحت نسبی داشته باشید، از مصرف داروهای جدید بدون نظر پزشک پرهیز کنید.
4 در صورت ادامه خونریزی بیش از ۷ روز یا تشدید، به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
1 خونریزی خیلی شدید (تعویض پد هر ساعت یا بیشتر).
2 تب بالا یا ترشح بدبو همراه با درد شدید لگن.
3 سرگیجه، غش یا ضعف شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص