سلام من خوابگاهیم میخواستم بدونم داخل دستشویی خوابگاه بالاخره عمومیه ، اگه اون ابی که وقتی خودمونو میشوریم به داخل سنگ توالت و مدفوع برخورد کنه و اون ابه دوباره بپاشع روی واژن باعث عفونت میشع؟؟ من واژن و مقعدم رو با اب گرم شستم فقط صابون نزدم ایا اینطوری تمیز میشع ؟ کافیه ؟ یا باید با صابون میشستم؟ نگرانم عفونت بگیرم
23 مهر 1403
پاسخ پزشکان
0
سلام نگران نباشید. شستشو با آب کافی هست. حتی بخار ناشی از چاه ممکن هست ایجاد بیماری کند. اما اگر بهداشت فردی در شما رعایت میشود نگران نباشید. استفاده از ژل شستشو دو الی سه روز یکبار، خشک کردن محل شستشو، پوشیدن لباس نخی و تمیز، تعویض روزانه لباس زیر، نپوشیدن لباس تنگ، مواردی هستن که مانع پیشروی عفونت در شما میشوند
پاشیدن آب از داخل چاه به روی واژن باعث عفونت میشود اگر آب مواد آلوده از داخل توالت باشد. برای پیشگیری از عفونت واژنی، بهتر است از پاشیدن آب از داخل چاه بر روی واژن خودداری کرده و از استفاده از آب نظیف و آب گرم استفاده نمایید. میتوانید از آبهای تصفیه شده یا آب جوشیده استفاده کنید. همچنین شستشو با صابون ملایم و مناسب برای منطقه واژنی و مقعد نیز کمک به حفظ بهداشت محلی میکند. در صورت داشتن علائم عفونتی مانند خارش، ترشحات غیر عادی و یا درد، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.