عوارض ورژست در درمان کیست اندومتریوما

سلام مجردم ۲۵ ساله کیست اندومتریوما در تخمدان چپ ۲۴در۲۸دارم دکتر زنان ورژست تجویز کردند ب مدت ۲ماه اگر سازگار بود تا ۶ ماه ، ۲ماه مصرف کردم سازگار نیست هنوز هم سونو ندادم وضعیت کیست چجوریه . ممنون میشم راهنمایی کنید اینکه شنیدم وروژست برا مجردها یائسگی همیشه میاره صحیحیه؟
ممنون
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
دکتر باید دراین باره نظر بده نه شنیده‌ها!ارتباطی با یایسگی ندارد.
اگر اندومتریور دارید درصورت عدم درمان بیماری پیشرفت خواهد کرد و چسبندگی و نازایی

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از عوارض شایع قرص و رژست (پروژستین) مثل خونریزی نامنظم، تهوع یا تغییر خلق است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد این عوارض گذرا هستند و و رژست یائسگی همیشگی ایجاد نمی‌کند.
وضعیت دقیق کیست با سونوگرافی مشخص می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- هرچه سریع‌تر سونوگرافی لگن انجام دهید تا اندازه و تغییرات کیست بررسی شود.
- علائم روزانه (خونریزی، درد، تهوع، تغییر خلق) را یادداشت کنید تا هنگام مراجعه شرح دقیقی داشته باشید.
- برای عدم تحمل دارو با متخصص زنان درباره تغییر نوع هورمون یا گزینه‌های دیگر (قرص‌های ترکیبی، وسیله داخل رحمی هورمونی یا ارزیابی جراحی) صحبت کنید.
- برای درد خفیف استراحت، کمپرس گرم و استامینوفن کمک‌کننده است.
علائم هشدار:
- درد شکم بسیار شدید یا ناگهانی
- تب بالا یا ترشحات بدبو از ناحیه تناسلی
- خونریزی خیلی شدید، غش یا ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.