سلام مجردم ۲۵ ساله کیست اندومتریوما در تخمدان چپ ۲۴در۲۸دارم دکتر زنان ورژست تجویز کردند ب مدت ۲ماه اگر سازگار بود تا ۶ ماه ، ۲ماه مصرف کردم سازگار نیست هنوز هم سونو ندادم وضعیت کیست چجوریه . ممنون میشم راهنمایی کنید اینکه شنیدم وروژست برا مجردها یائسگی همیشه میاره صحیحیه؟ ممنون
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام دکتر باید دراین باره نظر بده نه شنیدهها!ارتباطی با یایسگی ندارد. اگر اندومتریور دارید درصورت عدم درمان بیماری پیشرفت خواهد کرد و چسبندگی و نازایی
احتمالاً علائم شما ناشی از عوارض شایع قرص و رژست (پروژستین) مثل خونریزی نامنظم، تهوع یا تغییر خلق است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد این عوارض گذرا هستند و و رژست یائسگی همیشگی ایجاد نمیکند. وضعیت دقیق کیست با سونوگرافی مشخص میشود. راهکارهای عملی: -هرچه سریعترسونوگرافی لگن انجام دهید تا اندازه و تغییرات کیست بررسی شود. - علائم روزانه (خونریزی، درد، تهوع، تغییر خلق) را یادداشت کنید تا هنگام مراجعه شرح دقیقی داشته باشید. - برای عدم تحمل دارو با متخصص زنان درباره تغییر نوع هورمون یا گزینههای دیگر (قرصهای ترکیبی، وسیله داخل رحمی هورمونی یا ارزیابی جراحی) صحبت کنید. - برای درد خفیف استراحت، کمپرس گرم و استامینوفن کمککننده است. علائم هشدار: - درد شکم بسیار شدید یا ناگهانی - تب بالا یا ترشحات بدبو از ناحیه تناسلی - خونریزی خیلی شدید، غش یا ضعف شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.