بی‌اشتهایی نوزاد ۶ ماهه هنگام دندان‌درآوردن

سلام پسر من ۶ماهو ۳روزشه حدودا از ۳ماهگی شروع کرد به دندان دراوردن و اشتهاش خیلی کم شد بعضی روزا اصلا شیر نمیخورد الان ۴تادندان دراورده ولی بازم اشتها نداره ۶۰سیسی رو به زور میدم از ۳/۴ساعت یه بار شباهم که ملا بیدار نمیشه وزنش ۹کیلوو قدش ۶۸هستش چیکار کنم که شیر زیاد بخوره
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کاهش اشت‌ها در پسر شما ناشی از درد و ناراحتی لثه به‌خاطر دندان‌درآوردن است؛ در بیشتر موارد این حالت موقتی است و با مراقبت‌های ساده بهتر می‌شود.
احتمال کمتر: عفونت دهانی (برفک) که نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
1 ماساژ ملایم لثه با انگشت تمیز یا پارچه مرطوب و سرد کردن خفیف با دندان‌گیر یخ‌زدایی‌شده (نه خیلی سرد).
2 شیر دادن یا تماس پوست‌به‌پوست بیشتر و دادن شیر با فواصل کوتاه به جای فشار دادن حجم زیاد.
3 پاک کردن ملایم دهان با گاز مرطوب و بررسی وجود لکه‌های سفید یا ترشحات.
4 برای درد شدید از داروی مسکن مخصوص نوزاد (استامینوفن کودکان) طبق راهنمای داروساز یا پزشک استفاده شود.
علائم هشدار:
1 تب بالای 38 درجه همراه بی‌حالی.
2 کاهش وزن و اضح یا کاهش قابل توجه ادرار/خشک شدن پوشک (نشانه کم‌آبی).
3 خونریزی یا ترشح چرکی و زخم‌های و سیع در دهان.
تخصص پیشنهادی: پزشک کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.