لکه‌بینی قبل از پریود با تست مثبت: علت احتمالی

سلام تنبلی تخمدان دارم و دوفامد میخورم. همیشه مرتب بودم این ماه هنوز سه تا قرص مونده بود کمی لک قهوه ای داشتم ک دوقرص اخررو قطع کردم اما پریود نشدم لک کمتر شده و پریود نشدم هنوز امروز بی بی چک زدم که مثبت شده تازه رفتم ازمایش بتا هنوز جوابش نیومده ولی هنوز کمی ترشحات قهوه ای که فقط روی دستمال قابل تشخیصه دارم و نسبت ب قبل خیلی کمتره ایا باردارم ؟ مشکلی هست خیلی نگرانم
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یکی از دو حالت است: حاملگی بسیار زود (حاملگی شیمیایی/کم‌بتا) یا خونریزی هورمونی ناشی از قطع ناگهانی قرص.
در بیشتر موارد لکه‌های قهوه‌ای کم‌خطر هستند ولی نگران‌کننده نیستند؛ نگران نباشید تا بررسی تکمیلی انجام شود.
راهکار‌های عملی:
1 صبر و تکرار آزمایش بتا کمی‌کمّی بعد 4872 ساعت برای دیدن روند افزایش مقدار.
2 شروع فولیک اسید روزانه (حدود 400 میکروگرم) فعلاً ادامه دهید.
3 از ادامه یا قطع دارو‌های هورمونی بدون مشورت پزشک خودداری کنید.
4 استراحت، اجتناب از فعالیت سنگین و رابطه جنسی تا مشخص شدن نتیجه و مراجعه.
علائم هشدار:
1 درد شکمی شدید یا درد یک‌طرفه که پیشرونده است (مشکل خارج رحمی ممکن).
2 خونریزی شدید یا دفع لخته‌های زیاد همراه سرگیجه یا غش.
3 تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.