سلام خسته نباشید پدرم ۵۱ سال سن داره دستگاه شخم زنی پاشو گرفته پره هاش از قسمت ماهیچه و یکم پایین تر پا رو بریده فقط پا به یه مویرگ سفید وصل بود بالاتراز مچ پا ولی پا قطع نشد دکتر بخیه زد و هی گچ گرفت یکسال همینجوری همش گچ تا عمل پلاتین کرد گف برو دوماه دیگه بیا امپول جوش خوردن استخون هم داده زده هرشب ۳۰ تاامروز رفته دکتر گفته پات جوش نخورده پلاتین پیچاش شل شده اصلا جوش نخورده دوباره باید عمل بشید
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر مشکل در خونرسانی و اسستخوان سازی باعث میشه پا روند ترمیم مناسب نداشته باشد
احتمالاً دلیل اصلی جوش نخوردن پای پدرتان یکی از دو مورد است: آسیب عروقی که خونرسانی کافی به استخوان را قطع کرده و/یا ناپایداری فیکساسیون (شل شدن پلاتین) که مانع تماس سالم بین قطعات استخوان شده است. در بیشتر موارد این مشکلات قابل اصلاحاند و نگرانکننده اما قابل درمان هستند. راهکارهای عملی: - پا را بیحرکت نگه دارید و از انداختن وزن روی آن خودداری کنید. - زخم را تمیز و خشک نگه دارید؛ پانسمان مرتب تعویض شود و از آلودگی جلوگیری شود. -قند خون را کنترل کنید و سیگار/تنباکو را قطع کنید تا خونرسانی بهتر شود. - مدارک تصویربرداری (رادیوگرافی، سیتی یا اسکن استخوان) را همراه داشته باشید و برای نظر جراح اقدام کنید. علائم هشدار: - تب بالا یا ترشح چرکی و بوی بد از محل زخم - افزایش درد ناگهانی، حرکت یا تغییر شکل قطعات استخوان - سردی، کبودی شدید یا بیحسی گسترده در پا یا انگشتان تخصص پیشنهادی: جراحی ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.