تأخیر پریودی بعد از دوفامد و دزولست

تخمدان سمت چپم کیست داره از ۱۵ پریودی ماه قبل دوفامد خوردم این ماه هنوز پریود نشدم بعدم دکتر گفت تا پنج شب دزولست بخور اونم خوردم یکی دوروزه پنج شب تمپم شده ولی پریود نشدم چیکار کنم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
احتمالا تاخیر پریودی شما در بیشتر موارد به کیست عملکردی تخمدان یا تغییر موقتی هورمونی ناشی از مصرف دوفامد و دزولست مربوط است.
نگران نباشید؛ این دارو‌ها ممکن است زمان خونریزی را چند روز جابجا کنند

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تأخیر پریودی شما در بیشتر موارد به کیست عملکردی تخمدان یا تغییر موقتی هورمونی ناشی از مصرف دوفامد و دزولست مربوط است.
نگران نباشید؛ این دارو‌ها ممکن است زمان خونریزی را چند روز جابجا کنند.
راهکار‌های عملی:
- حالا یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا بارداری رد شود.
- تا ۷ روز بعد از قطع دارو صبر کنید و هر خونریزی یا درد را ثبت کنید.
- به نسخه‌دهنده یا متخصص زنان پیام یا تماس بگیرید و نتیجه تست را اعلام کنید؛ پیش از مصرف هر داروی دیگری مشورت کنید.
- استراحت، مصرف مایعات و خودداری از ورزش سنگین تا مشاهده پریود یا مراجعه به پزشک.
علائم هشدار:
- درد شدید و ناگهانی شکم یا لگن.
- خونریزی خیلی زیاد با سرگیجه، ضعف یا غش.
- تب بالا یا ترشح بدبو از واژن.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.