قرمزی پوست بعد از تب در کودک: علت و اقدامات فوری

سلام ببخشید بچم ۴روز تب داشت و شربت هم نمی خورد فقط شیاف استامینوفن واسش می داشتم بعد از تب کل بدنش قرمز شده لکه های قرمز فک کنم خارش خفیف هم داره نمی دونم ب خاطر چیه الان ۳روز اینجوری چکار کنم؟
6 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قرمزی بدن فرزندتان پس از فروکش تب یک راش ویروسی بعد از تب یا کم‌تر شایع، واکنش دارویی است.
در بیشتر موارد این راش خودبه‌خود ظرف چند روز بهتر می‌شود؛ نگران‌کننده بودنش کمتراست اما نیاز به نظارت دارد.
راهکارهای عملی:
1 کودک را با لباس نخی سبک نگه دارید و از پوشاندن بیش از حد بپرهیزید؛ حمام ولرم و خشک‌کردن با حوله نرم کمک می‌کند.
2 کمپرس سرد روی نواحی خارش‌دار و استفاده از مرطوب‌کننده بدون عطر می‌تواند خارش را کم کند.
3 از مصرف داروی جدید خودداری کنید و فهرست داروهایی که اخیراً داده‌اید را نگه دارید.
4 در صورت خارش زیاد، یک دوز آنتی‌هیستامین خوراکی مناسب سن طبق راهنمایی داروساز یا پزشک قابل استفاده است.
علائم هشدار:
1 تنگی نفس یا خس‌خس تنفسی
2 ورم سریع صورت، لب‌ها یا گلو یا کهیر گسترده
3 تب بسیار بالا یا بی‌حالی شدید/عدم توانایی در نوشیدن مایعات
تخصص پیشنهادی: پزشکی کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص