من ۱ماه پیش امپول برای زدم بدجایی زد الان نمیتونم حتی نه ورزش کنم مثلا دراز میکشم تیر میکشه میسوزه رو اون سمتم نمیتونم ورزش کنم یا بخوابم بدتر شده پسش چه نوع دکتری برم بهتره؟
5 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
وقت بخیر احتمال آبسه در محل تزریق است کمپرس بزارید و سونوگرافی انجام بدین اگر درد شما منتشر به پا است باید تست عصب انجام بدین
احتمالاً علت درد و سوزش یک ماه بعد از تزریق، تحریک یا آسیب عصبی موضعی (مثلاً فشار یا درگیری شاخههای عصبی مثل سیاتیک) یا التهاب/فیبروز در محل تزریق است. در بیشتر موارد این وضعیت نیاز به ارزیابی و درمان محافظهکارانه دارد و معمولاً کشنده نیست؛ آرام باشید. راهکارهای عملی: - از فشار مستقیم روی محل خودداری کنید و در خوابیدن پوزیشن را تغییر دهید تا فشار بر ناحیه کمتر شود. -کمپرس گرم ملایم روزی چند بار به مدت 15-20 دقیقه برای کاهش درد و اسپاسم امتحان شود. - مسکن غیرنسخهای مانند ایبوپروفن یا استامینوفن در صورت نداشتن منع استفاده کنید. - حرکات کششی ملایم و تمرینات فیزیوتراپی تحت نظر متخصص میتواند به بهبود کمک کند. - برای تصویربرداری (سونوگرافی یا امآرآی) و ارزیابی عصبی مراجعه ترتیب دهید. علائم هشدار: - ضعف جدید یا افتادگی در اندام طرف مبتلا. - بیحسی گسترده یا از دستدادن کنترل ادرار/مدفوع. - تب همراه با قرمزی، تورم یا افزایش درد (نشانه عفونت). تخصص پیشنهادی: نورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.