سه یا چهار روز مانده به پریود احتمال حاملگی هست یا نه؟؟ کی بی بی چک بزنم جوابش درسته؟؟ الان دو روزه پریود نشدم استرس دارم.جوبمو میدین لطفا؟؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام عزیزم تخمک نیمه سیکل آزاد میشه و نهایتا 36 ساعت قدرت باروری داره، اواخر سیکل رابطه داشتین، احتمال بارداری کم هست ولی صفر نیست، الان شاید بخاطر استرس عقب افتاده، صبر کنین و اگر سه هفته از موعد پریودی گذشت و همچنان پریود نشدین، آزمایش خون بتا انجام بدید، فقط بتا، بیبی چک درصد خطا داره.
احتمالاً حاملگی صفر نیست، اما در بیشتر موارد تأخیر ۲–۴ روزه بهخاطر استرس یا تغییرات هورمونی و نوسان طبیعی چرخه رخ میدهد. نگران نباشید؛ بیبیچک در روز اول تاخیر معمولاً قابلاطمینان است و آزمایش خون بتا دقیقتر تشخیص میدهد. راهکارهای عملی: - صبح یک بیبیچک با نمونه ادرار اول صبح انجام دهید؛ تستهای حساس میتوانند از روز اول تاخیر جواب دهند. - اگر تست خانگی منفی بود و پریود نشدید، ۳–۷ روز بعد تکرار کنید یا برای اطمینان آزمایش خون بتا بدهید. - برای کاهش تأثیر استرس، استراحت کافی، کاهش کافئین و ثبت تاریخ چرخه قاعدگی را انجام دهید. -در صورت نیاز سریع به پاسخ، تست خون بتا دقیقترین گزینه است. علائم هشدار: - خونریزی غیرعادی یا درد شدید در ناحیه پایین شکم - سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس - تب یا ترشحات بدبو و درد همراه تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.