سلام من دخترم از اول شیر مادر نخورد با دستور پزشک از چهار ماهگی سیمیلاک نئوشور نوشت خیلی کم میخورد تا هشت ماهگی بهش گیگوز داد الان یک سال و ۶ماهشه اصلا نمیخوره حتی تو خواب کلا از بچگی خیلی کم نسبت به سنش میخورد الان که قطع کرده یا بعضی وقت ها ۴۰یا ۵۰ سی سی به زور میخوره وزن پایینی هم داره میخوام شیر خشک رو عوض کنم شاید از مزش دل زده شده نان خوبه یا ببلاک
31 فروردین 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام شیرخشکهای معمولی از نظر مواد تشکیل دهنده تفاوت خاصی باهم ندارند. از طرفی بعد از یکسالگی می توانید بجای شیرخشک، شیرپاستوریزه بدهید و همچنین بیشتر کالری دریافتی شیرخوار باید از طریق غذا تامین شود. بهتر است جهت پایش رشد کودکتان به پزشک کودکان مراجعه نمایید.
سلام شیرخشکهای معمولی از نظر مواد تشکیل دهنده تفاوت خاصی باهم ندارند. از طرفی بعد از یکسالگی می توانید بجای شیرخشک، شیرپاستوریزه بدهید و همچنین بیشتر کالری دریافتی شیرخوار باید از طریق غذا تامین شود. بهتر است جهت پایش رشد کودکتان به پزشک کودکان مراجعه نمایید.
احتمالاً علت اصلی کاهش میل به شیر، دلزدگی از طعم یا تغییر مزه شیر است؛ در بیشتر موارد این مسئله قابلحل است و لزوماً نشانه مشکل جدی بدنی نیست، اما وزن پایین باید پیگیری شود تا اطمینان حاصل شود رشد مناسب ادامه دارد. راهکارهای عملی: 1 امروز از ساشه یا نمونه کوچک هر دو برند بگیرید و در حالت و لرم (نه داغ) و در زمان گرسنگی طبیعی امتحان کنید. 2 مقدار کمی از شیر جدید را با شیر قبلی مخلوط کنید و طی چند روز نسبت را افزایش دهید تا کودک به طعم عادت کند. 3 اگر با شیشه مشکل دارد، با لیوان آموزشی یا قاشق کوچک سرو کنید؛ تغییر وسیله گاهی مؤثر است. 4 و عدههای کوچک و پرانرژی از غذاهای مناسب سن مانند پوره آووکادو یا ماست پرچرب بین و عدهها بدهید تا کالری اضافی دریافت کند. علائم هشدار: 1کاهش وزن سریع یا ناتوانی در نگهداری مایعات 2 بی حالی شدید، رنگپریدگی یا تنفس سریع 3 استفراغ مکرر یا خون در مدفوع تخصص پیشنهادی: متخصص کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.