درد مچ و ساعد بعد از افتادن کودک — چه باید کرد؟

دوسههفته پیش پسرم ازروی مبل افتادو تقریبن جای مچ دستش پیچ خورد کمی گریه بعدساکت شددیروز صبح زوداز گریه بیدار شده بود و به خودش میپیچید و شوهرم هم گفت فکر میکنه بچه زیر پایش شده ، بعد از دو الی سه ساعت شروع به گریه همون دستش درد میکردحدود۷،۸ساعت درد یکم ارامه یکم گریه میکردبعداستامینوفن ارام شدامروز از همان دستش حواسم نبودارام بلند کردم دوباره دردش شروع شد، بنظرتون سه باز دردازیکجابه دستش اسیب زده
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
نیاز است معاینه شود و گرافی از مچ دست گرفته بشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد پسر شما ناشی از پیچ‌خوردگی مچ (کشیدگی رباط) یا شکستگی خفیف/آسیب صفحه رشد است.
در بیشتر موارد این مشکل قابل کنترل است اما نیاز به معاینه یا رادیوگرافی دارد تا شکستگی قطعی رد شود و نگرانی کمتری ایجاد شود.
راهکار‌های عملی:
- دست را بی‌حرکت نگه دارید؛ از بلند کردن یا تکان دادن خودداری کنید.
- یخ را با حوله نازک هر ۲۰ دقیقه برای ۳۴ نوبت در روز بگذارید.
- دست را بالاتر از سطح قلب نگاه دارید و استراحت بدهید.
- طبق دوز مناسب کودکان از استامینوفن یا ایبوپروفن برای درد استفاده کنید.
- در صورت امکان آتل نرم یا بانداژ سبک ببندید و برای عکس و معاینه مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- ناتوانی در حرکت دادن مچ یا انگشتان
- تغییر شکل و اضح یا برآمدگی غیرطبیعی
- افزایش سریع تورم، کبودی گسترده، درد بسیار شدید یا تب
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.