نحوه مصرف قرص دروسپرین برای تنبلی تخمدان

سلام خسته نباشین .من برای تنبلی تخمدان مراجعه کردم بهم قرص دروسبلا دادن الان حدود ۱۸روزه قرص رو مصرف کردم و تازه متوجه شدم که قرص دو رنگه و چهار تا قرص سفید داره توی بسته
میخواستم ببینم باید اول قرص های سفید رو مصرف میکردم یا قرص های صورتی رو
من صورتی هارو خوردم
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً صورتی‌ها قرص‌های فعال هورمونی و چهار قرص سفید، قرص‌های بی‌هورمون (پلاسبو) هستند؛ در بیشتر موارد مصرف صورتی‌ها در ابتدای بسته صحیح است و نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- ادامه دهید: اگر تا امروز هر روز یک قرص صورتی مصرف کرده‌اید، بسته را طبق ترتیبی که شروع کرده‌اید ادامه دهید تا تکمیل شود.
- زمان مشخص: هر روز در یک ساعت معین قرص را بخورید تا اثر بهتر و فراموشی کمتر شود.
- نکنید: قرص‌ها را دو تا هم‌زمان نخورید؛ اگر یکی را فراموش کردید دستورالعمل پشت برچسب را دنبال کنید یا از پزشک یا داروساز بپرسید.
- رابطه جنسی محافظت‌شده: اگر در دوره‌ای قرص‌ها را نامنظم مصرف کرده‌اید، تا مشورت با پزشک از روش کمکی (مثلاً کاندوم) استفاده کنید.
علائم هشدار:
- درد یا تورم ناگهانی ساق یا ران (احتمال لخته خون)
- سردرد خیلی شدید یا اختلال بینایی یا ضعف یک طرفه
- زردی پوست، درد شدید شکم یا خونریزی بسیار شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.