فورررری در این شرایط احتمال ابتلا به HIV و هپاتیت وجود داره؟

دیروز با دوستم تو یه بشقاب غذا خوردیم و دائم چنگال دهنیشو میزد به سیب زمینی های من.چند دقیقه قبل از خوردن غذا ، هم داخل دهنم و هم روی لبم زخم شده بود و کمی خونریزی داشت ولی موقع غذا خوردن خونشون بند اومده بود و مزه خونی رو هم تو دهنم احساس نکردم.اگر دوستم مبتلا باشه و روی سیب زمینی ها بزاق دهن یا خون لبش ریخته شده باشه و موقع خوردنشون به زخمام برخورد کنن احتمال انتقال HIV و هپاتیت هست؟ PEP لازمه؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام
بسیار بسیار بعیده و نیاز به اقدامی نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.