ببخشید من اکوی قلب دادم ef ام ۶۰ گزارش شده و افتادی خیلی خفیف دریچه میترال گزارش شده گفتن اصلا مشکلی نداره ولی خیلی نگرانم ممنون میشم شما هم بگیم اخه ۱۸ سالمه میترسم از الان قلبم مشکل داشته باشه ممنون میشم نظرتون رو بگین؟
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام و درود باتوجه به سوال مکرر شما در این مورد، افتادگی خفیف دریچه میترال علایم و خطر ایجاد نمیکنید، بهتر هست از نظر اضطراب و و سواس مشاوره روانشناسی داشته باشید
سلام وقت بخیر با توجه به شرح حال شما مبنی بر افتادگی خفیف دریچه میترال، این اختلاف در خیلی از افراد نرمال رخ میده، یافته شایعی هستش. ولی اصلا جای نگرانی بابت درمان و یا درمان دارویی و جراحی نیاز ندارد و با گذشت زمان و افزایش عمر اختلالی ایجاد نمیکنه بنا براین جای نگرانی ندارد فقط بصورت دوره آیی در صورت توصیه پزشک قلب و عروق بررسی هها و معاینات بالینی بصورت دوره آیی انجام بدید. ورزش و فعالیت فیزیکی مانعی ندارد و میتونید انجام بدید. در صورت فکر زیاد به این قضیه و یا داشتن و سواس فکری لازمه به روانشناسان و یا روانپزشک برای کنترل آن مراجعه کنید. سالم باشید
احتمالاً نیازی به نگرانی جدی نیست. EF برابر ۶۰٪ در محدوده طبیعی قرار دارد و افتادگی خیلی خفیف دریچه میترال در افراد جوان در بیشتر موارد بیخطر است و معمولاً نیاز به درمان فوری ندارد. پیگیری دورهای معمولاً کافی است و بسیاری از افراد زندگی عادی دارند. راهکارهای عملی: - نسخه و گزارش اکو را نگه دارید و تاریخ و توصیه پزشک را ثبت کنید. - فعالیت بدنی متوسط (پیادهروی یا ورزش هوازی سبک) را ادامه دهید و از مصرف سیگار و محرکهای قوی پرهیز کنید. - هر ۶ تا ۱۲ ماه یا طبق توصیه پزشک اکو تکرار شود تا تغییری بررسی شود. - هر علامت جدید را یادداشت کنید (تنگی نفس، خستگی غیرمعمول، غش) و به موقع گزارش دهید. علائم هشدار: - تنگی نفس ناگهانی یا در استراحت - غش یا احساس سبکی سر مکرر - درد قفسه سینه شدید یا تعریق سرد و رنگپریدگی تخصص پیشنهادی: قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.