سلام من چند وقت قرص جوانه گندم استفاده کردم الا چند وقت میشه استفاده نکردم بعضی میگن این قرص عوارض زیاد داره مثل از کار افتادن کلیه فلج شد پاه و دست میشه و به چشمم آسیب میزنند آیا درست است
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
خیر، این ادعاها کاملا نادرست است. قرص جوانه گندم یک مکمل غذایی ایمن است و عوارضی مانند کلیه، فلج یا آسیب چشمی ندارد. حاوی ویتامین E، B و آنتیاکسیدان است. در صورت نیاز به مصرف طولانیمدت، با پزشک مشورت کنید.
احتمالاً مصرف قرص جوانه گندم در افراد سالم عارضهٔ شدیدی مثل فلج کامل یا از کار افتادن کلیه ایجاد نمیکند؛ در بیشتر موارد مشکلات خفیف گوارشی یا واکنش حساسیتی دیده میشود. عوارض جدی نادرند و معمولاً به دو دلیل رخ میدهند: تداخل یا مصرف بسیار زیاد، و آلرژی یا آلودگی محصول. راهکارهای عملی: - مصرف را قطع کنید و بستهبندی و برچسب ترکیبات و تاریخ مصرف را نگه دارید. -در صورت تداوم نگرانی، به پزشک مراجعه کرده و بسته قرص را نشان دهید. - برای اطمینان، آزمایشهای پایه شامل کراتینین خون، آزمایش ادرار و الکترولیت انجام دهید. - فهرست داروها و بیماریهای زمینهای (مخصوصاً کلیوی یا قلبی) را همراه ببرید. علائم هشدار: - ضعف ناگهانی یا فلج در بازو یا پاها - کاهش قابلتوجه ادرار، ورم یا درد پهلو - تاری ناگهانی دید، خونریزی چشم یا تنگی نفس شدید تخصص پیشنهادی: متخصص داخلی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.