داروهای هلیکوباکتر؛ تعداد زیاد دارو طبیعی است

ازمایش خون دادم دکتر گفت میکروب معده دارم هلیکو باکتری دارو داد بهم . اموکسی سلین ۵۰۰ ۱۲ ساعته ۲ عدد .مترونیدازول ۵۰۰ ۱۲ ساعت یک عدد پنتوپرازول نیم ساعت قبل صبحانه و شام.بیسموت ۱۲۰ هر۱۲ ساعت ۲عدد وکلیدینیوم سی هر۱۲ ساعت یک عدد . اینا داروهامشکلی نداره بخورم اخه خیلی زیادن خشکن و اسید معده ها
15 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام و درود
دارو‌ها باید طبق دستور پزشک معالج جهت بهبود مشکلات استفاده بشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً شما مبتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستید؛ در بیشتر موارد درمان ترکیبی چند دارویی لازم است و داشتن چند قرص هم‌زمان طبیعی و مؤثر است.
نگران زیاد بودن دارو‌ها نباشید اما رعایت نکات مهم مصرف ضروری است.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌ها را دقیق طبق دستور مصرف کنید و دوره درمان را کامل کنید.
- پنتوپرازول نیم‌ساعت قبل از صبحانه و شام بخورید؛ آنتی‌بیوتیک‌ها را با کمی غذا اگر حالت تهوع دارید همراه کنید.
- از مصرف الکل از زمان شروع مترونیدازول تا حداقل ۴۸۷۲ ساعت پس از پایان دارو خودداری کنید.
- برای خشکی دهان و احساس اسیدیته، مایعات کافی بنوشید، و عده‌های کوچک و کم‌چرب بخورید و از غذا‌های تحریک‌کننده پرهیز کنید.
- از جعبه دارویی یا یادآور تلفن برای نظم مصرف استفاده کنید.
علائم هشدار:
- خون در استفراغ یا مدفوع سیاه یا روشن
- درد شکم خیلی شدید یا استفراغ مداوم
- کهیر، ورم صورت/لب‌ها یا تنگی نفس (نشانه حساسیت)
تخصص پیشنهادی: گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.