ازمایش خون دادم دکتر گفت میکروب معده دارم هلیکو باکتری دارو داد بهم . اموکسی سلین ۵۰۰ ۱۲ ساعته ۲ عدد .مترونیدازول ۵۰۰ ۱۲ ساعت یک عدد پنتوپرازول نیم ساعت قبل صبحانه و شام.بیسموت ۱۲۰ هر۱۲ ساعت ۲عدد وکلیدینیوم سی هر۱۲ ساعت یک عدد . اینا داروهامشکلی نداره بخورم اخه خیلی زیادن خشکن و اسید معده ها
15 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و درود داروها باید طبق دستور پزشک معالج جهت بهبود مشکلات استفاده بشه
احتمالاً شما مبتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستید؛ در بیشتر موارد درمان ترکیبی چند دارویی لازم است و داشتن چند قرص همزمان طبیعی و مؤثر است. نگران زیاد بودن داروها نباشید اما رعایت نکات مهم مصرف ضروری است. راهکارهای عملی: - داروها را دقیق طبق دستور مصرف کنید و دوره درمان را کامل کنید. -پنتوپرازول نیمساعت قبل از صبحانه و شام بخورید؛ آنتیبیوتیکها را با کمی غذا اگر حالت تهوع دارید همراه کنید. - از مصرف الکل از زمان شروع مترونیدازول تا حداقل ۴۸–۷۲ ساعت پس از پایان دارو خودداری کنید. - برای خشکی دهان و احساس اسیدیته، مایعات کافی بنوشید، و عدههای کوچک و کمچرب بخورید و از غذاهای تحریککننده پرهیز کنید. - از جعبه دارویی یا یادآور تلفن برای نظم مصرف استفاده کنید. علائم هشدار: - خون در استفراغ یا مدفوع سیاه یا روشن - درد شکم خیلی شدید یا استفراغ مداوم - کهیر، ورم صورت/لبها یا تنگی نفس (نشانه حساسیت) تخصص پیشنهادی: گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.