مثلا در قسمت other non_ neoplastic findings این بخش keratotic change رو دکتر تیک زدن و گفتن هر ۶ ماه یبار باید بیای آیا این نگران کنندست؟؟ چون دکتر گفتن این چیزیو نشون میده که من متوجه نمیشم ، و این گزینه منو نگران کرده
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام عزیزم، نکته مهم تر التهاب شدید هست که باید درمان و بعد از 3 ماه مجدد پاپ اسمیر تکرار شود
احتمالاً تغییرات کراتوتیک نشاندهنده کراتینه شدن سلولهای پوششی است که در بیشتر موارد با التهاب یا تحریک موضعی همراه است و به تنهایی نگرانکننده نیست. گاهی ممکن است با تغییرات پیشسرطانی مرتبط باشد؛ به همین دلیلپیگیری هر شش ماه توصیه شده. راهکارهای عملی: - در وقت تعیینشده هر شش ماه برای پیگیری مراجعه کنید. -عفونت فعلی را کامل درمان کرده و داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید. - از دوش واژینال و محصولات معطر یا تحریککننده واژن خودداری کنید. - نتایج پاپ قبلی و نسخهها را نگهداری کرده و هر تغییر جدید را ثبت کنید. علائم هشدار: -خونریزی واژینال غیرطبیعی یا خونریزی پس از مقاربت - درد شدید شکم یا تب پایدار - ترشحات بدبو یا تغییر رنگ شدید ترشحات تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.