سلام من در هفته۳۴بارداری با سرویکس ۳۲س کلاژ شدم دو تا سابقه زایمان زود رس دارم الان در هفته ۳۴هستم با سرویکس ۱۴ بعضی مواقع از داخل لگن احساس سوزش و کشیدگی می کنم استراحت نسبی دارم ولی استرس باز شدن نخ سرکلاژ و زایمان زود رو دارم در سونو فانلینگ واضح دیده شده با سرویکس ۱۴ امکان باز شدن سرکلاژ هست؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام عزیزم سرکلاژ باز نمیشه ولی اگه دهانه رحم باز شده باشه باید سرکلاژو برداشت
سلام عزیزم با توجه به اینکه سر کلاچ داریم لازم هستش که حتما از نظر انقباضات رحمی بررسی بشیددر صورتی که انقباض رحم داشته باشید باید سر کلاژ باز شود اما اگر درد ندارید جای نگرانی نیستحتما به پزشکتون مراجعه بکنید تا نوار قلب جنین و بررسی انقباضات صورت بگیرد
احتمالاً کوتاهی دهانه رحم همراه با فانلینگ باعث احساس کشیدگی و سوزش لگنی شده و در بعضی موارد آغاز انقباضات زودرس میتواند علائم مشابه بدهد. در بیشتر موارد سرکلاژ تا زمان زایمان محافظت میکند و باز شدن فوری نخ قطعی نیست؛ آرام بمانید و اقدامات زیر را دنبال کنید. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و پرهیز از ایستادن طولانی، بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت بدنی شدید. - پرهیز کامل از نزدیکی و وارد کردن هر چیزی به واژن، و خوابیدن به پهلوی چپ برای کاهش فشار لگنی. -مصرف مایعات کافی و ثبت زمان و تکرار انقباضات (اگر انقباضات منظم شدند زمانبندی کنید). - هماهنگی سریع با پزشک یا پریناتولوژی برای سونوگرافی پیگیری و تصمیم درباره درمانهای لازم. علائم هشدار: - نشت مایع شفاف یا مایع خونآلود از واژن. - خونریزی واژینال قابل توجه یا لکهبینی شدید. - انقباضات منظم، درد شدید شکمی یا افزایش محسوس فشار لگنی. تخصص پیشنهادی: پریناتولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.