سلام بنده بعد ۱ سال از زایمانم یعنی ۱۳ سال پیش شروع به مصرف ال دی کردم به طور مداوم تا الان دو ماهی هست که موقع مصرف قرص لکه بینی های زیادی گرفتم تقریبا هر سه روز یکبار و کمر درد زیادی دارم علتش چی میتونه باشه
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
لکهبینی مکرر در مصرف الدی میتواند ناشی از بینظمی هورمونی، تداخل دارویی یا ضخامت دیواره رحم باشد. با توجه به سابقه بیماری قلبی و ریوی، حتما داروهای فعلیتان را با پزشک بررسی کنید. مصرف قرص را هر روز سر ساعت مشخص ادامه دهید، یک تست بارداری خانگی انجام دهید و لکهبینی را ثبت کنید. در صورت خونریزی شدید یا درد شدید حتما به متخصص زنانمراجعه کنید.
احتمالاً علت لکهبینی شما خونریزی فروریزشی بهخاطر بینظمی هورمونی یا تداخل دارویی با الدی است؛ در بیشتر موارد جدی نیست اما نیاز به بررسی دارد. راهکارهای عملی: - مصرف قرص را هر روز در یک ساعت ثابت ادامه دهید و اگر قرصی فراموش شده طبق راهنمای دارو عمل کنید. - بررسی کنید آیا در دو ماه اخیر داروی جدید (مثلاً آنتیبیوتیک یا داروی القاکننده آنزیم) شروع شده و در صورت وجود به پزشک اطلاع دهید. - یک تست بارداری خانگی انجام دهید و لکهبینی، زمان و شدت درد را بهصورت روزانه ثبت کنید. - برای تسکین موقت از استامینوفن و کمپرس گرم کمر استفاده کنید؛ مسکن قویتر فقط با مشورت پزشک. علائم هشدار: - خونریزی شدید (تعویض پد هر ساعت) یا ضعف و سرگیجه. - درد لگنی یا کمری بسیار شدید یا همراه تب و تهوع. - مثبت شدن تست بارداری یا تأخیر قاعدگی با درد شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.