سلام سونو پستان برام برید ۳ نوشته شده . با توجه به بقیه نوشته ها چند درصد احتمال داره بد خیم بشه ؟ در طی این مدت شش ماه چه کار هایی انجام بدم ؟ کدوم سینه مشکوک هست چون ضمن خودم حس میکنم سینه راستم مقداری بزرگتره ولی به متخصص زنان که مراجعه کردم گفت اینطور نیست.علایم و درد ندارم اسفند ۱۴۰۳ سونو انجام دادم که برید ۲ بود سابقه سرطان در خواهر ، دختر عمو و خاله دارم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم سینه سمت چپتون هست. بهتره با جراح عمومی مشورت کنین شاید لازم بدونن از محتویات کیست نمونه برداری کنن
سونوگرافی شما در ردهٔ ۳ گزارش شده؛ در بیشتر موارد این رده احتمالاً نشاندهنده ضایعهای خوشخیم مثل تغییرات فیبروکیستیک یا کیست ساده است و فوریت بدخیمی کم است، اما نیاز به پیگیری منظم دارد. نگران نباشید ولی پیگیری مهم است. راهکارهای عملی: - انجام سونوگرافی کنترل حدود ۶ ماه مطابق گزارش فعلی. - اگر سن بالای ۴۰ سال است یا پزشک توصیه کرد، ماموگرافی تکمیلی انجام شود. -خودآزمایی ماهانه پستان و یادداشت هر تغییر در اندازه یا احساس توده. - با توجه به سابقه خانوادگی قوی، درباره ارجاع به جراح پستان یا مشاوره ژنتیک گفتگو کنید. علائم هشدار: - پیدایش توده جدید یا رشد سریع توده - ترشح خونی از نوک پستان یا فرورفتگی پوست/نوک پستان - قرمزی یا ورم ناگهانی گسترده یا بزرگی غدد زیر بغل تخصص پیشنهادی: جراح پستان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.