ببخشید من وسواس فکری دارم و اضطراب دکتر به من کپسول تیو تیکسین داده من خوندم برای روان پریشی هست نگران شدم و اینکه من با یک خانواده از این دارو که تری فلوپراژین بود من سرم خود به خود کج میشد آیا این قرص هم امکانش هست اذیت کنه یا بگم عوضش کنه آیا عوارض بدی داره و برای چی این قرص استفاده میشه
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام این قرص کاربردهای دیگه هم داره و لزوما برای روانپریشی نیست. دارو رو مصرف کنید و اگر به مشکل خوردید با پزشک مشورت کنید
احتمالاً پزشک شما کپسول تیو تیکسین را بهعنوان داروی کمکی برای کنترل علائم و سواس یا اضطرابِ مقاوم به درمان تجویز کرده است؛ در بیشتر موارد تجویز این دارو بهمعنای تشخیص روانپریشی نیست. نگران بودن طبیعی است، اما سابقه واکنش با تریفلوپراژین اهمیت دارد و باید اطلاع داده شود. راهکارهای عملی: - سابقه دقیق واکنش قبلی (سر کج شدن/دیستونی) را بنویس و فوراً به پزشک یا نسخهنویس اطلاع بده. - دارو را بدون هماهنگی پزشک ناگهانی قطع نکن؛ در صورت نیاز پزشک دُز را کم یا جایگزین میکند. - هنگام شروع دارو، مراقب هر حرکت غیرطبیعی گردن یا عضلات، بیقراری یا خشکی غیرمعمول باش. - کارت یا یادداشتی همراه داشته باش که نام دارو و سابقه دیستونی را نشان دهد. علائم هشدار: - شروع ناگهانی پیچش یا کج شدن گردن (دیستونی حاد) - تب بالا همراه با سفتی عضلات یا گیجی (شبه سندرم نورولپتیک) - تنگی نفس، ورم صورت یا کهیر (آنافیلاکسی) تخصص پیشنهادی: روانپزشک
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.