اشتباه در مصرف لوزارتان ۵۰ — چه باید کرد؟

سلام داروی لوزارتان ۵۰ مصرف میکنم و صبح سرگیجه و سر درد و تعریق سرد داشتم و داروی رو خوردم در حالیکه فقط شب ها مصرف میکردم الان باز دوباره لوزارتان ۵۰ مصرف کردم اشتباهی آیا مشکلی داره
4 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از افت فشار خون به‌خاطر تغییر ناگهانی زمان مصرف یا دریافت دوز اضافه لوزارتان است.
در بیشتر موارد یک اشتباه تک‌باره عارضهٔ شدید ایجاد نمی‌کند اما آرام باشید و وضعیت را زیر نظر بگیرید.
«راهکارهای عملی:»
- فوراً بنشینید یا دراز بکشید و پاها را بالا بگیرید تا خون‌رسانی مغز بهتر شود.
- اگر فشارسنج دارید فشار و نبض را اندازه‌گیری و یادداشت کنید؛ در دسترس نبودن فشارسنج هم مشکلی‌ نیست.
- مایعات بنوشید و از ایستادن یا حرکت ناگهانی خودداری کنید.
- تا زمان مصرف بعدی دارو دوز اضافی نخورید و برای راهنمایی با پزشک یا داروساز تماس بگیرید.
«علائم هشدار:»
- غش یا از دست رفتن هوشیاری
- تنگی نفس یا درد قفسهٔ سینه
- سرگیجه بسیار شدید یا نبض خیلی کند/خیلی سریع
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص داخلی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

تن و روان از هم جدا نیستند

رایگان · بدون ثبت‌نام

خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانی‌مان اثر می‌گیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.

شروع شناخت خودم ←
تست‌های روان‌شناسی — شناخت خودم ←