سلام وقت بخیر ببخشید مشکلات عملکرد بطن چپ علتشون و همین طور مشکلات و میزان دریچه ها و مشکلات قلب چیه و آیا نیاز به اقدام دارویی هست در این مرحله؟ فشار سیستولیک چیکار کنیم کم بشه و برون ده افزایش پیدا کنه باتوجه به اینکه ۱۱ روز سستی و بی حالی شدید دارم مربوط به مشکلات قلب؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. اختلال عملکرد بطن چپ و مشکلات دریچههای قلب میتواند به دلایلی مثل فشار خون بالا، بیماری عروق قلب، اختلالات دریچهای یا برخی بیماریهای متابولیک ایجاد شود و شدت آن در اکوکاردیوگرافی مشخص میشود. اینکه در این مرحله نیاز به دارو باشد یا نه کاملا به میزان کاهش عملکرد قلب و وضعیت دریچهها بستگی دارد و بدون دیدن نتیجه دقیق اکو نمیتوان نظر قطعی داد. سستی و بیحالی 11 روزه ممکن است علل مختلفی داشته باشد و لزوما فقط به قلب مربوط نیست، اما اگر همراه با تنگی نفس، تپش قلب یا درد قفسه سینه است باید سریعتر بررسی شوید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً کاهش عملکرد بطن چپ و مشکلات دریچهای شما در بیشتر موارد ناشی از فشار خون بالا مزمن یا بیماری دریچهای است؛ معمولاً این وضعیت با دارودرمانی و پیگیریهای تخصصی قابل کنترل است و آرامش اولیه مهم است. راهکارهای عملی: 1فشار خون را همین امروز و روزانه با دستگاه اندازهگیری و اعداد را یادداشت کنید. 2 مصرف نمک را کاهش دهید، از سیگار و نوشیدنیهای محرک پرهیز و خواب و استراحت منظمی رعایت کنید. 3 فعالیت شدید را محدود کنید و هنگام احساس تنگینفس نشسته یا نیمهنشسته آرام نفس عمیق بکشید. 4هر چه زودتر نوبت اکو قلب، نوار قلب و معاینه قلبی بگیرید و لیست داروها را همراه داشته باشید. علائم هشدار: 1 درد فشاری یا سنگین قفسه سینه جدید یا شدید 2 تنگینفس ناگهانی یا بدتر شدن در حالت استراحت 3 غش، سرگیجه شدید یا تعریق سرد و کاهش سطح هوشیاری تخصص پیشنهادی: قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.