احتمالاً خروج یک تکه نخ و مشاهده لخته در روز پنجم بعد از زایمان طبیعی مربوط به خونریزی طبیعی پس از زایمان (لویشیا) و حل یا افتادن بخیههای سطحی است؛ در بیشتر موارد نگرانکننده نیست اما باید میزان خونریزی و علائم عفونت را کنترل کنید و آرامش داشته باشید.
راهکارهای عملی:
- از پد بهداشتی بزرگ استفاده کنید و تعداد پدهای استفادهشده را در هر ساعت بسنجید.
- سیتزواش (نشستن در آب و لرم) روزی ۲ بار و به مدت ۱۰–۱۵ دقیقه برای تسکین و بهداشت محل بخیه.
- از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت شدید پرهیز کنید و استراحت کافی داشته باشید.
- اگر ممکن است، تکه نخ یا لخته را در ظرف تمیز نگه دارید یا از آن عکس بگیرید تا در ویزیت نشان دهید.
علائم هشدار:
- تعویض پد هر یک ساعت یا خونریزی بسیار شدید یا ضعف و سرگیجه.
- تب بالای ۳۸ درجه، ترشح بدبو یا قرمزی و ورم محل بخیه.
- باز شدن و اضح بخیه یا خونریزی فعال از محل بخیه.
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.