سلام آقای دکتر من به علت تصادف ران چپم شکست و دکتر عمل کرد ۶ ماه بعد دکتر گفت جوش نخورده و بعدش عمل پیوند استخوان انجام داد الان ۵ هفته گذشته از عمل پیوند استخوانم آیا جوش خورده عکس راهم میزارم آقای دکتر ؟
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و وقت بخیر عکسی آپلود نشده لطفا مجددا عکس رو ارسال بفرمایید. البته که پنج هفته هم زمان زیادی نیست و باید کمی صبور باشید. با آرزوی سلامتی برای شما.
احتمالاً پیوند استخوان برای درمان جوشنخوردن (nonunion) ران انجام شده و در ۵ هفته هنوز زمان کافی برای جوش خوردن کامل نیست؛ در بیشتر موارد فرایند ترمیم چند ماه طول میکشد، نگران نشوید. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و پرهیز از بارگذاری کامل روی پای آسیبدیده؛ از و اکر یا عصا طبق دستور جراح استفاده کنید. - داروهای مسکن و ضدالتهاب را طبق نسخه ادامه داده و پانسمان محل جراحی را خشک و تمیز نگه دارید. - تغذیه سرشار از پروتئین، ویتامین D و کلسیم; مصرف سیگار و الکل را قطع کنید تا ترمیم بهتر شود. - انجام فیزیوتراپی برنامهریزیشده و پیگیری عکسهای کنترل طبق زمانبندی پزشک. علائم هشدار: - درد ناگهانی یا شدید که با دارو کنترل نمیشود یا ناتوانی در تحمل وزن. - قرمزی گرم، تورم زیاد، ترشح چرکی یا بوی بد از محل عمل (احتمال عفونت). - بیحسی شدید، سردی یا رنگپریدگی پا (علامت کاهش خونرسانی یا مشکل عصبی). تخصص پیشنهادی: جراح ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.