سلام من یک دختر ۱۹ سالمه به عفونت قارچی واژن مبتلا شدم هرکاری میکنم خوب شم کامل خوب نمیشم چندباری دکتر رفتم گفتن پتادین با آب ولرم داروخوردم مترونیدازول و. اما کامل خوب نشدم الان دوروزی فقط یکم کمتر شده چیکارکنم کلا خوب شه خیلی نگران این قضیه امچرا خوب نمیشه
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم عفونت واژینال بایستی با معاینه تحت درمان قرار بگیره بهتره مراجعه کنین تا معاینه کامل شین و بهترین درمان برای عفونت مقاوم قارچی براتون تجویز شه
احتمالاً به عفونت قارچی واژن عودکننده یا عفونت ترکیبی با عامل دیگر مبتلا هستید. در بیشتر موارد علتِ برگشت علائم، درمان ناقص یا وجود همزمان عامل باکتریایی/دیگر است. نگران نباشید؛ با تشخیص دقیق و تکمیل درمان معمولاً قابل کنترل است. راهکارهای عملی: - داروی تجویزشده را کامل و دقیق مصرف کنید و از قطع زودهنگام خودداری کنید. - ناحیه را با آب و لرم و صابون ملایم شستشو دهید، کاملاً خشک نگه دارید و لباسهای نخی بپوشید. - از دوش واژینال، اسپریها یا صابونهای معطر و رابطه جنسی تا بهبودی کامل خودداری کنید. - برای تعیین علت واقعی، در اسرع وقت درخواست کشت یا آزمایش دهید و در صورت نیاز درمان هدفمند بگیرید. علائم هشدار: - تب یا لرز همراه با علائم واژینال. - خونریزی غیرطبیعی یا درد شدید ناحیه لگن. - ترشحات بدبو یا زخم، قرمزی و تورم شدید محیط تناسلی. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.