سرگیجه، تهوع و درد معده پس از قطع دارو

سلام.ببخشید من یه ماه قرص بوسپیرون و الونتا و پرانول و تریمیپرامین خوردم اما بعد قطع سرگیجه و معده درد و حالت تهوع و سردرد دارم میخواستم بدونم از علت قطع قرص هست؟یا مشکل دیگه ای دارم
3 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این علائم در بیشتر موارد مربوط به قطع یا تغییر ناگهانی دارو‌های روان‌پزشکی (سندرم ترک دارویی) است و معمولاً گذراست؛ نگران نباشید اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- در حالت نشسته یا درازکش با حرکت آهسته از تغییر پوزیشن جلوگیری کنید تا سرگیجه کم شود.
- مایعات گرم یا آب نمک رقیق و و عده‌های کوچک غذایی سبک میل کنید تا تهوع و درد معده کمتر شود.
- از رانندگی و کار با دستگاه‌ها خودداری کنید تا سرگیجه یا غش خطرناک نشود.
- تماس یا پیام به پزشک یا روانپزشک تجویزکننده برای راهنمایی درباره بازگشت تدریجی یا جایگزینی دارو انجام دهید.
- استراحت کافی، کاهش محرک‌ها (نور و صدا) و زنجبیل یا قرص‌های ضدتهوع پس از مشورت پزشک می‌تواند کمک کند.
علائم هشدار:
- افکار یا رفتار خودآسیب یا تشدید افسردگی و ناامیدی.
- غش، ضعف شدید یا عدم توانایی در ایستادن.
- تب بالا، استفراغ مداوم، خونریزی یا درد شکم بسیار شدید.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.