با سلام و خسته نباشید.دخترم دوسالشه وشیرپاستوریزه میخوره،ولی یبوست میشه،میشه هربار روغن زیتون بهمراه آبجوش ولرم با شیر پاستوریزه قاطی کنم بدم بهش؟؟؟ینی هربار شیر پاستوریزه بهمراه نصف ابجوش ولرم و یه قاشق چایخوری روغن زیتون؟ممنون میشم جواب بدین.
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا علت یبوست مصرف زیاد شیر گاوی یا کمبود فیبر و مایعات در رژیم غذایی است. در بیشتر موارد این مشکل جدی نیست و با تغییرات ساده خانگی بهتر میشود؛ نگران نباشید.
احتمالاً علت یبوست مصرف زیاد شیر گاوی یا کمبود فیبر و مایعات در رژیم غذایی است. در بیشتر موارد این مشکل جدی نیست و با تغییرات ساده خانگی بهتر میشود؛ نگران نباشید. راهکارهای عملی: - شیر روزانه را به حدود 400-500 میلیلیتر محدود کنید و از دادن مکرر شیر به جای آب خودداری کنید. - مایعات را افزایش دهید: آب و آب آلو (آب آلوخشک رقیق) در مقادیر کوچک مفید است. - یک قاشق چایخوری روغن زیتون در روز قابل قبول است، آن را با غذا یا میوه (نه در شیر خیلی داغ) مخلوط کنید و از اضافه کردن آب جوش مستقیم به شیر خودداری کنید. - غذاهای پرفیبر مثل میوههای پورهشده، سبزیجات نرم و غلات کامل را افزایش دهید و تحرک روزانه و ماساژ شکم به شکل حرکت دوچرخهای پاها انجام دهید. علائم هشدار: - وجود خون در مدفوع یا مدفوع بسیار تیره - درد شدید شکم یا استفراغ مکرر - تب همراه با بیقراری یا افت اشتها تخصص پیشنهادی: کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.