آیا لیکو زینگ باعث اسهال و حساسیت می‌شود؟

پسر ۶ماهم تب داشت با مراجعه به متخصص عفونی، لیکو زینگ تجویز کردن با روزانه ۳ قاشق مرباخوری، هرچقدم اصرار داشتیم که زیاد هس گفتن شما بدین، دو روز دادیم بهش از دیروز ظهر اسهال(۴ بار) و آلرژی پوستی قرمز رنگ در بدن و صورت گرفته، شربت رو قطع کردیم، ایا از اون میتونه باشه یا نه؟و راهکارتون چیه؟ حال بچه خوب هستش بازی میکنه ولی بیقراری میکنه وبهونه جو شده و خوابشم شبا بهم ریخته دو روزه،
8 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً اسهال و قرمزی پوستی در کودک شما عارضهٔ دارویی از لیکو زینگ یا واکنش حساسیتی است؛ در بیشتر موارد با قطع دارو و مراقبت حمایتی علایم آرام می‌گیرند.
آرام باشید چون کودک بازی می‌کند اما نیاز به مراقبت دارد.
راهکارهای عملی:
- ادامه قطع شربت تا بررسی پزشک و ثبت زمان، دفعات اسهال و محل و شدت قرمزی.
- مایعات کافی بدهید: ادامه شیر یا فرمول معمول، جرعه‌جرعه آب در بین شیرخواری برای جلوگیری از کم‌آبی.
- لباس سبک و حمام با آب ولرم برای کاهش خارش؛ از کرم یا دارو بدون توصیه پزشک استفاده نشود.
- در صورت تداوم بیش از 24–48 ساعت یا بدتر شدن، به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تب مداوم یا افزایش تب بالای
38.5 درجه
- نشانه‌های کم‌آبی: کاهش واضح ادرار، دهان خشک، خواب‌آلودگی یا بی‌حالی
- تنگی نفس، ورم صورت یا گسترش سریع کهیر
تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص