سوزش واژن بعد از کرم ضدقارچ؛ احتمال کاندیدا یا حساسیت

سلام من از یک هفته پیشش خارش کمی در قسمت بیرونی واژنم داشتم بعد کم کم قسمت داخلی هم درگیرر شد دکتر بهم پماد کلوتریمازول ۲درصد داد و ترماسیلون ان ان ۴ شب استفادا کردم ولی همچنان سوزش بیرونی خیلی اذیتم میکنه وقتی که صبح اون کرم واژینال میخواد خارج بشه
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً شما مبتلا به عفونت قارچی (کاندیدا) هستید و در برخی موارد واکنش حساسیتی یا تحریک پوستی به کرم نیز می‌تواند سوزش بیرونی ایجاد کند.
در بیشتر موارد با مراقبت و تصحیح روش مصرف و گاهی تغییر دارو بهبود حاصل می‌شود، نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- طبق نسخه دوره درمان موضعی را کامل کنید و صبح‌ها با آب و لرم کرم اضافی را ملایم پاک کنید.
- از محصولات معطر، دوش واژینال و پارچه‌های نایلونی خودداری و لباس زیر پنبه‌ای گشاد بپوشید.
- کمپرس سرد کوتاه روی ناحیه بیرونی برای کاهش سوزش و استفاده از شوینده ملایم بدون عطر.
- تا بهبودی از نزدیکی جنسی خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با درد
- خونریزی غیرطبیعی یا ترشح بدبو و زیاد
- ورم یا تاول شدید یا علایم حساسیت سیستمیک (تنگی نفس، ورم صورت)
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.