اسهال و استفراغ پس از آمپول اسپارتینا: چه کنم؟

دیروز ۹ آبان آمپول اسپارتینا زدم دز ۲.۵ اولین بار بود زدم تیرویید کم کار دارم بعد از امپول ناهار پاستا خوردم بعد میان وعده انگور بعد شام جگر خوردم حالم خوب تا اخر شب ولی فردا صبح برای صبحونه سه تا تخم بلدرچین خوردم بعدش معده درد شدید اسهال و استفراغ گرفتم با معده گندیده و آروغ های تخممرغی چیکار کنم خوب بشه
11 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما مسمومیت غذایی یا عدم تحمل تخم‌مرغ است؛ در بیشتر موارد این مشکل ربطی به آمپول ندارد و با مراقبت خانگی قابل کنترل است.
نگران نباشید اما علائم را جدی بگیرید.
راهکارهای عملی:
- مایعات کوچک و مکرر بنوشید (محلول آب و نمک، آب، چای کمرنگ) تا از کم‌آبی جلوگیری شود.
- تا فروکش استفراغ از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید؛ بعد از ۶–۸ ساعت با نان تست، برنج ساده یا موز شروع کنید.
- از داروهای ضدتهوع یا ضداسهال فقط با تجویز پزشک استفاده کنید؛ در صورت نیاز برای آب‌رسانی از محلولهای ORS استفاده شود.
- استراحت و جلوگیری از محرک‌های غذایی (لبنیات، چرب‌ها، ادویه) و ثبت زمان و غذاها برای پیگیری.
علائم هشدار:
- کاهش ادرار یا خشکی دهان شدید (نشانه کم‌آبی)
- تب بالا یا خون در مدفوع/استفراغ
- ضعف شدید، سرگیجه یا غش
تخصص پیشنهادی: داخلی-گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص