سلام وقت بخیر این ازمایش های منه که فرستادم ک انجام دادم از نظر هورمونی مشکلی ندارم ؟ کلا خوبه همه چی خوبه.چون میخام موهامو لیزر کنم زبرو ضخیمن میخام ببینم از نظر هورمونی مشکلی نیست تا لیزر کنم؟؟دکترم گفته باید انجام بدی تا لیزر بهتر باشه
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر آزمایش شما قابل قبول است فقط کمبود ویتامین دی دارید که دوز مصرفی براساس شرح حال شما مشخص می شود
سلام به شما، بله، انجام آزمایشهای هورمونی قبل از لیزر موهای زائد میتونه بسیار کمککننده باشه. اگرچه نتایج شما نشان میدهند که از نظر هورمونی مشکلی ندارید، اما این آزمایشها به پزشک شما کمک میکنند تا از نبود مشکلات زمینهای که میتوانند روی نتیجه لیزر تاثیر بگذارند، اطمینان حاصل کند و برنامه درمانی مناسبتری برای شما در نظر بگیرد. این کار میتواند به اثربخشی بیشتر لیزر و کاهش احتمال بازگشت موها کمک کند.
احتمالاً موهای زبر و ضخیم شما ناشی از ژنتیک یا خصوصیت نژادی است و نه اختلال هورمونی؛ در بیشتر موارد وقتی آزمایشها طبیعی باشد، انجام لیزر نتایج مناسبی دارد و نیاز به نگرانی فوری نیست. راهکارهای عملی: 1 نتایج آزمایش را به پزشک یا مرکز لیزر نشان دهید تا درباره نیاز به تستهای بیشتر تصمیم بگیرد. 2 از اپیلاسیون و موم حداقل ۴ تا ۶ هفته قبل خودداری کنید و شب قبل شیو کنید؛ از آفتاب سوختگی پرهیز کنید. 3 درخواست تست نقطهای (پچ تست) و تنظیم دستگاه براساس تیپ پوستی و ضخامت مو قبل از شروع جلسات. 4 در صورت تردید پزشک درباره علل هورمونی، پیگیری ساده آزمایشهای تکمیلی طبق نظر او انجام شود. علائم هشدار: 1 رشد ناگهانی و سریع موهای زائد که قبلاً وجود نداشته است. 2 تغییرات نامنظم یا قطع قاعدگی همراه با علائم دیگر. 3 افزایش وزن ناگهانی، خستگی شدید یا سایر علائم سیستمیک. تخصص پیشنهادی: پوست و مو
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.