سلام بخاطر شکستگی دستم دوبار جراحی شد و اسکار بدی زده ۴ بار بخاطر اسکارش واسم تریا زدن الان یکم ناهموار شده و رنگدانه پوستم تغییر کرده ایا درمان داره خوب میشه این تغییر رنگ ؟
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر بخشهایی که پوست دچار سفیدی شده عوارض تزریق سطحی کورتون است
درود. عکس تار هست و با کیفیت نیست ولی به نظر میرسه دچار عوارض درمان هم شدید. جهت درمان به متخصص پوستمراجعه کنید. بهبودی رخ خواهد داد ولی ممکن است صد در صد نباشد و نهایتا ردی باقی بماند
احتمالاً تغییر رنگ و ناهمواری که میبینید ناشی از التهاب بعد از جراحی و اقدامات ترمیمی و در بیشتر موارد هیپرپیگمانتاسیون یا بازسازی نامنظم بافت اسکار است. نگران نباشید؛ بسیاری از این تغییرات با زمان و درمان مناسب تا حدی بهبود مییابند اما ممکن است کاملاً ناپدید نشوند. «راهکارهای عملی:» - محافظت روزانه از نور خورشید با کرم ضدآفتاب حداقل SPF30 و پوشاندن محل اسکار. - استفاده روزانه از و رق یا ژل سیلیکونی روی اسکار برای چند هفته تا چند ماه. - ماساژ ملایم با کرم مرطوبکننده چند بار در روز برای نرم کردن ناهمواریها. - از انجام تراش یا اقدامات تهاجمی بیشتر خودسرانهپرهیز کنید؛ ارزیابی تخصصی لازم است. «علائم هشدار:» - افزایش درد یا قرمزی و گرم شدن موضعی بهتدریج. - ترشح چرکی، بوی بد یا تب. - کاهش حس یا ضعف عملکردی در دست. «تخصص پیشنهادی:» درماتولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.