سلام وقت بخیر من با نامزدم رابطه کامل نداشتیم و رابطه سطحی داشتم و به هیچ عنوان بعد از انزال مایع منی به واژن برخورد نکرده اما پیش آب چرا احتمال بارداری وجود داره خیلی استرس گرفتم؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
2
احتمالش (بارداری)، بسیار کمه و نزدیک صفر است، اما اگر موعد تخمک گذاری بوده بهتره یک قرص تنسی 1/5 بخورین موفق باشید.
احتمالاً احتمال بارداری پایین است؛ در بیشتر موارد پیشاب حاوی اسپرم قابلتخصیص نیست و اگر منی با واژن تماس نداشته باشد ریسک کم است. با این حال در دو حالت احتمال کمی وجود دارد: ۱ پیشاب حاوی اسپرم باشد (مثلاً انزال قبلی در مجرای ادرار) و ۲ پیشاب با و رودی مهبل تماس مستقیم داشته باشد. راهکارهای عملی: - اگر در ۷۲ ساعت گذشته هستید، قرص پیشگیری اورژانسی (لوونورژسترل) را هرچه زودتر مصرف کنید؛ تا ۱۲۰ ساعت گزینههای دیگر را با پزشک بررسی کنید. - تا پنج روز پس از تماس، مراجعه به کلینیک برای گذاشتن آییودی مسی بهعنوان پیشگیری اورژانسی بسیار موثر است. - تا مشخص شدن وضعیت از رابطه محافظتشده خودداری یا از کاندوم استفاده کنید. - یک هفته پس از تماس یا در زمان عقبافتادن قاعدگی، تست بارداری ادراری انجام دهید. علائم هشدار: - درد شدید یا مداوم یکطرفه شکم (احتمال بارداری خارج رحمی) - خونریزی بسیار شدید یا تب و علائم عفونت - سرگیجه شدید، غش یا افت فشار که نیازمند ارزیابی فوری است تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.