علت و درمان ناخن فرو رفته در گوشت

با سلام و خسته نباشین چند مدته ناخن شصت هردوپام میره تو گوشتم ورم میکنه قرمز میشه و ازش ترشح در میاد سعی میکنم جوری بگیرم که نره تو گوشتم ولی انگار فایده نداره چیکار کنم ایا خطرناکه چه چیزی استفاده کنم ممنون اگه راهنماییم کنید
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا برای درمانش بهتون کمک کنند.
مخصوصا اگر عفونت کرده باشه درمان عفونت اهمیت داره.
یک درمان خانگی هم هست که ممکنه یک یا چند سال بعد نیاز باشه تکرار کنید.
احتمالا خود پزشک بهتون آموزش می دن که با یک خمیر ساده پانسمانش کنید تا گوشتی که روی ناخن فرو رفته رو گرفته خودش رو کنار بکشه و التهاب و عفونت هم از اون ناحیه دفع بشه.
پس به پزشک مراجعه کنید
برای جلوگیری از و قوع مجدد از کفش‌های پنجه پهن استفاده کنید و ناخن‌ها تون رو به روش درست کوتاه کنید.
لطفا از استفاده از روش‌های غیر علمی یا مراجعه به مراکز افرادی که پزشک نیستند و در این زمینه ادعا‌هایی مثل پودولوژی و … دارند خودداری کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل شما ناخن فرو رفته (ناخن رشد کرده در گوشت) است و در بیشتر موارد با عفونت ثانویه همراه می‌شود.
این وضعیت معمولاً دردناک ولی قابل درمان است و نگران‌کننده در اکثر موارد نیست.
راهکار‌های عملی:
- روزی ۳ بار، هر بار ۱۰۱۵ دقیقه پا را در آب گرم با کمی نمک بخیسانید تا تورم و درد کاهش یابد.
- بعد از خشک‌کردن، پماد آنتی‌بیوتیک موضعی بزنید و با گاز تمیز پوشش دهید.
- از کفش تنگ و فشاردهنده پرهیز کنید و جوراب و کفی نرم استفاده کنید.
- از کندن یا بریدن عمیق گوشه ناخن و فشار دادن محل خودداری کنید؛ این کار عفونت را بدتر می‌کند.
- در صورت درد زیاد می‌توان از مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کرد و برای اصلاح یا برداشتن گوشه ناخن به پزشک مراجعه شود.
علائم هشدار:
- تب یا احساس بیماری عمومی.
- گسترش قرمزی یا مشاهده خط قرمزی به سمت ساق پا.
- افزایش درد، ترشح چرکی زیاد یا بوی بد و عدم بهبود پس از 4872 ساعت.
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.