سلام من باردارم و قسمت بیرونی واژنم ( لابیا) میسوزه نمیدونم بخاطر اینه ک کم اب میخورم یا عفونت هست ؟؟ چیکار کنم بهتر بشم؟؟ وقت هایی که خیلی گرمم میشه و عرق میکنم بیشتر اینجور مواقع هم میسوزه
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
کم ابی حساسیت پوستی عفونت قارچی شایعترین علل یه کورتون ضعیف و کلوتریمازول واژینال
احتمالاً سوزش قسمت بیرونی واژن شما در بارداری ناشی از درماتیت تماسی (تحریک بهدنبال عرق، پوشاک یا محصولات معطر) یا عفونت قارچی است؛ در بیشتر موارد جدی نیست و با مراقبت ساده کنترل میشود. راهکارهای عملی: - ناحیه را با آب و لرم و بدون صابون معطر شستشو دهید و با حوله تمیز بهآرامی خشک کنید. - لباس زیر نخی، گشاد و تمیز بپوشید و در صورت عرق زیاد زود تعویض کنید. - از اسپریها، ژلها یا دستمال معطر و دوش واژینال خودداری کنید. - کمپرس خنک یا قرار دادن پنبه خشک بین لابیاها برای تسکین موقت مفید است. علائم هشدار: - تب یا لرز همراه سوزش - ترشحات چرکی بدبو، خونریزی یا درد شدید - ورم سریع، تاول یا باز شدن زخم تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.