درد زیر بغل چپ؛ احتمال عضلانی یا غدد لنفاوی

سلام دیروزعرض کردم هرازگاهی دردهایی کنارو زیربغل چپم(زیرقسمت لنفاوی) حس میکنم ونوارهم که برداشتم نرمال بود که متخصصان محترم قلب دکترهست توصیه به اکو کردند.دیشب اکوهم کردم که نرمال بود.آزمایش هم که دوماه پیش رفته بودم کلسترول وبقیه طبیعی بود.حالا باز احتمال قلبی هست یا اینطورکه درشهرما گفتند عضلانی وبخاطرکارزیادبادست چپم است(چپ دستم)
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد زیربغل چپ شما منشاء عضلانی-تاندونی ناشی از کار زیاد با دست چپ یا التهاب غدد لنفاوی است؛ چون نوار قلب و اکو نرمال بوده‌اند، در بیشتر موارد علت قلبی بعید است و لازم نیست نگران باشید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت دهید و از فعالیت سنگین یا حرکات تکراری دست چپ پرهیز کنید.
- کمپرس یخ
15-20 دقیقه چند بار در روز (۴۸ ساعت اول)، سپس در صورت مزمن از کمپرس گرم ملایم استفاده کنید.
- مسکن ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف و در صورت منع مصرف با احتیاط.
- ماساژ ملایم، کشش ملایم شانه و مراجعه به فیزیوتراپی در صورت ادامه درد بیش از ۲ هفته.
علائم هشدار:
- درد قفسه سینه شدید با تنگی نفس یا تعریق سرد.
- تب بالا یا افزایش سریع اندازه/قرمزی و حساسیت غدد زیر بغل (مشخصه عفونت).
- ضعف یا بی‌حسی ناگهانی در بازو یا از دست دادن کنترل عضلانی.
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.