سه هفته پیش عمل مامو پلاستی و پیکر تراشی انجام دادم تمام شرایط بدنیم مساعد بوده و روند درمانی وطی میکنم به جز سینه سمت راست که درد و گرما خفیفی داره و هم باز داره به بجز زخم باز روی پوست سینم مثل سوختگی با ای تاول زده دکتر برام داروی سیپروفلوکساسین و کلیندا مایسین تجویز کرده. ولی تاثیری نداشته و سینم سفت و سنگین و نسبت به اون سینم که زخماش خوب شده و سفتی نداره
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. سه هفته بعد از ماموپلاستی، باز شدن بخیه همراه با گرمی، درد، سفتی و سنگینی یکطرفه میتواند نشانه التهاب، عفونت، تجمع مایع/خون یا مشکل ترمیم زخم باشد و با توجه به عدم پاسخ به آنتیبیوتیک باید سریعا توسط جراح خودتان یا اورژانسمعاینه شوید. زخم شبیه سوختگی یا تاول هم نیاز به بررسی مستقیم دارد و ممکن است به پانسمان تخصصی، تخلیه یا تغییر درمان نیاز باشد؛ خودسرانه دارو را کموزیاد نکنید. اگر تب، ترشح چرکی/بدبو، قرمزی منتشر، درد رو به افزایش یا بازتر شدن زخم دارید، مراجعه فوریلازم است. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً این وضعیت ناشی از عفونت محل جراحی همراه با باز شدن بخیه و تشکیل مایع یا آبسه یا نکروز سطحی پوست است. در بیشتر موارد نیاز به بررسی بالینی فوری و گاهی تخلیه یا تغییر درمان آنتیبیوتیکی دارد؛ نگران نباشید اما باید سریع ارزیابی شود. راهکارهای عملی: - زخم را با سرم فیزیولوژی یا آب جوشیده خنکشده ملایم شستوشو داده و با پانسمان استریل بپوشانید؛ از کندن یا فشار روی زخم خودداری کنید. -کمپرس گرم ملایم هر 4–6 ساعت برای 10–15 دقیقه امتحان کنید؛ در صورت تشدید درد یا قرمزی قطع کنید. - داروها را تا مراجعه ادامه دهید اما با پزشک برای کشت زخم و بررسی تغییر آنتیبیوتیک هماهنگ کنید. - مسکن ساده مثل استامینوفن یا ایبوپروفن در صورت نداشتن منع مصرف و پرهیز از سیگار و فعالیت سنگین. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه سانتیگراد یا لرز. - گسترش سریع قرمزی، افزایش درد یا سفتی قابل توجه در سینه. - ترشح چرک فراوان، بوی بد، سیاهشدن پوست یا خونریزی شدید. تخصص پیشنهادی: جراح پلاستیک
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.