درد دور ناف یک ماه بعد عمل کیسه صفرا

یک ماه ازعمل لاپاراسکوپی گذشته امروز دور نافم شروع به دردکرده وخم وراست میشم دردم بیشترمیشه
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد اطراف ناف یک ماه بعد از لاپاراسکوپی به التهاب محل برش یا تشکیل یک فتق کوچک (هرنی) مرتبط است؛ در بیشتر موارد جدی نیست اما نیاز به بررسی دارد.
نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت کنید و از بلندکردن وزن یا فشار روی ناف خودداری کنید.
- هنگام برخاستن یا سرفه، با دست فشار ملایم روی ناف وارد کنید تا درد کمتر شود.
- برای درد از مسکن‌های معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن با دوز مناسب استفاده کنید.
- ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید؛ از پانسمان‌های تنگ خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز جدید
- ترشح چرکی، خون یا قرمزی گسترش‌یابنده اطراف ناف
- برجستگی جدید یا درد بسیار شدید که با فعالیت بیشتر می‌شود
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.