سلام من سابقه ی بیماریIBS دارم،۸ ساله که این بیماری رو دارم. سه روزه قسمت چپ پایین شکمم سفت شده و خیلی درد می کنه. اجابت مزاجم هم همراه با درده. دست که به شکمم میزنم می فهمم سفت شده و درد می گیره
11 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بله میتوند بعلت همان سندرم روده تحریک پذیر باشد اگه بهتر نشد ختمن مراجعه کنید تا معاینه شوید مبورین 135 هر هشت ساعت بخورید
احتمالاً درد و سفتی سمت چپ پایین شکم مربوط به تشدید نشانگان روده تحریکپذیر است؛ در بیشتر موارد این وضعیت غیرحاد است اما امکان التهاب دیورتیکول در همین ناحیه نیز وجود دارد. نگران نباشید؛ نیاز به بررسی دارد. راهکارهای عملی: - استراحت و پرهیز از فشار روی شکم؛ دراز کشیدن با خمکردن زانوها کمککننده است. -کمپرس گرم۱۵–۲۰ دقیقه هر ۳–۴ ساعت روی ناحیه دردناک. - مایعات کافی و غذای سبک، اجتناب از غذاهای نفاخ و محرک. - مسکن ملایم مانند استامینوفن طبق دوز مجاز؛ از مصرف طولانیمدت ضدالتهابهای غیراستروئیدی بدون نظر پزشکخودداری کنید. علائم هشدار: - تب یا لرز همراه درد - خون در مدفوع یا استفراغ مداوم - افزایش ناگهانی و بسیار شدید درد یا نفخ و ناتوانی در دفع گاز/مدفوع تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.