دوماه میشه پاشنه پا م درد میکنه زمستون هم سرویس میبردم زانوهام داغ میکنه موقع استراحت
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و وقت بخیر این دردی که صبح بیشتر احساس میشه التهاب فاشیای کف پا یا به اصطلاح عامیانه همون خارپاشنه میتونه باشه. باید جهت معاینه ی حضوری و بررسی بیشتر به متخصص ارتوپدمراجعه نمایید تا اقدامات لازم براتون انجام پذیرد. یک سری ورزش هم بهتون میگن انجام بدید. برای زانو هم میتونید با پزشک مشورت کنید و قرص آوودین مصرف کنید و اگر مشکل معده دارید همراه با فاموتیدین مصرف شود. کفش مناسب و کفی طبی مناسب تهیه کنید. اما در هر صورت معاینه ی بالینی در ارتوپدی الزامی می باشد. با آرزوی سلامتی برای شما.
احتمالاً علت اصلی درد پاشنه در صبح و پس از فعالیت التهاب فاشیای پلانتار (معروف به خار پاشنه) است؛ در بیشتر موارد با استراحت و اصلاح فعالیت بهبود مییابد. داغی زانو ممکن است علامت التهاب یا فشار مکانیکی جداگانه باشد و نیاز به بررسی دارد. جای نگرانی شدید نیست اما پیگیری مناسب کمککننده است. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و کاهش فعالیتهای پرفشار مثل دویدن و ایستادن طولانی. - کشش روزانه: کشش ساق و فاشیا (خم کردن پا به سمت ران و کشش با حوله) هر مرتبه 30 ثانیه، 3 بار. - یخ 10–15 دقیقه بعد از فعالیت روی پاشنه. - پوشیدن کفش حمایتکننده با پاشنه کم یا استفاده از کفی حمایتی و در صورت نیاز مسکن ضدالتهابی کوتاهمدت. علائم هشدار: - افزایش ناگهانی درد و ناتوانی در راهرفتن. - قرمزی، تورم شدید یا تب همراه درد. - بیحسی، گزگز یا ضعف قابل توجه در پا یا ساق. تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.