افتادن نوزاد هفت‌ماهه و آبریزش بینی

وقت بخیر دیشب پسرم از روی تخت افتاد و امروز آبریزش بینی گرفته خطرناک نیست؟
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً آبریزش بینی پسر شما به‌خاطر یک سرماخوردگی ویروسی یا تحریک موضعی بینی پس از افتادن است و در بیشتر موارد تهدیدکننده نیست؛ با این حال باید علائم ضربه‌مغزی یا مشکل تنفسی را مدنظر داشته باشید.
راهکار‌های عملی:
- کودک را آرام و با سر کمی بالاتر نگه دارید و از تکان دادن او خودداری کنید.
- ترشحات بینی را با سرنگ مکنده یا دستمال نرم پاک کنید تا تنفس راحت‌تر شود.
- تب یا بدحالی را کنترل کنید؛ در صورت تب بالا از تب‌سنج استفاده و طبق راهنمای دارویی مخصوص سن اقدام کنید.
- 24 تا 48 ساعت کودک را زیر نظر داشته باشید و از دادن داروی ضدسرماخوردگی بدون تجویز خودداری کنید.
علائم هشدار:
- استفراغ مکرر، بیدار نشدن یا خواب‌آلودگی غیرمعمول
- تنفس سخت، نفس‌نفس زدن یا کبودی لب/پوست
- تشنج، ضعف یا عدم تقارن در حرکت/مردمک‌ها
تخصص پیشنهادی: پزشکی اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.