پسرم ۴ روزه اسهال شده اوایل خیلی ابکی بود ولی الان یکم بهتره ولی همچنان اسهال میره شربت ors و پودر کیدی لاکت میدم بهش لازمه ک حتما ببرمش دکتر چون اصلا تب و نداره و اینکه شربت ors و میشه پودر کیدی لاکت داخلش قاطی کرد ؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
اگر علایمتداوم داره و بهتر نشده حتما باید به متخصص مراجعه کنید
احتمالاً علت اسهال در این نوزاد ویروسی یا مرتبط با نحوه تغذیه است؛ در بیشتر موارد مشکل خودبهخود بهتر میشود اما در نوزاد ۴ روزه حتی بدون تب نیاز به احتیاط زیاد دارد و نباید نگرانی را نادیده گرفت. راهکارهای عملی: - تغذیه با شیر مادر یا فرمول را ادامه دهید و دفعات تغذیه را افزایش دهید؛ تغذیه مکرر کمک به جلوگیری از کمآبی میکند. -محلول خوراکی (ORS) را به مقدار کم و مکرر با سرنگ یا قاشق بدهید؛ از دوز و آمادهسازی مطابق دستور استفاده کنید. -بدون توصیه پزشک، پودر کیدیلاکت را بیگدار به ORS اضافه نکنید؛ برای دوز و راه مصرف از پزشک یا داروساز راهنمایی لازم است. - تعداد پوشکهای خیس را شمارش کنید و نوزاد را گرم نگه دارید؛ هر کاهش و اضح در ادرار نگرانکننده است. علائم هشدار: - کاهش چشمگیر پوشکهای خیس یا ملاج فرورفته (نشانه کمآبی). - خوابآلودگی شدید، تغذیه نکردن یا بیحالی و اضح. - استفراغ مکرر یا خون در مدفوع/تپش تنفسی یا تب بالای 38. تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.